Tuesday, October 31, 2006

aku kena tahan org ingt aku pencuri

aku nie suka jalan2 sorang2.

tadi aku gie kinokuniya klcc sorg2 bawak sling bag jer. masuk2, aku ingat nak belila apa2 buku ker. tapi pastu decide nak jalan2 jer la. dekat dua jam aku kat situ cuma belek buku jer ke sana ke mari. beg sling aku plak penuh buku, jadi aku beli komik satu, dpt la plastic bag terus aku transfer buku2 dalam sling bag tu ker dalam plastic bag, pas2 aku belek2 lagi buku, aku dok berkenan ada satu buku ni, tapi aku decide tak nak beli. terus aku kuar kt pintu depan escalator, turun.

masa kat depan panggung wayang tu tiba2 ada abang 2 orang ni tahan aku. dia ingat aku pencuri, dia akata nak check beg plastic kinokuniya tu. aku kata okaylah,check. satu2 buku dalam beg tu diorang kuarkan. komik tu aku cakapla baru beli. ada dua buku citer takder tag kinokuniya, aku ckp itu hadiah bapak aku dan akak aku kasik. kemudian ada satu buku jepun, aku kata beli kt kinokuniya bawah tu. kemudian abg sorang tu nak check bag sling aku lak, aku kata boleh ajer sambil tersnyum, tgk kat dalam penuh komik. abg2 tu pun terus okaylah, terima kasihlah, selamat ari raya lah, yg sorang lagi blah cam tu jer.

aku gelak jerlah pasal dah berjaya nyusahkan org lain. tp, ada la bibit2 malu, dan tak puas ati, aku pun naik atas balik, aku ambil buku yg aku berkenan tu terus beli., akak cashier siap kasi bag kertas besar lagi. dah beli aku berdiri depan pak guard yg jaga depan pintu tu, aku berdiri jap antara sensor2 tu buat lagak skit, pastu aku blah. itulah experience aku shopping kat kinokuniya. ada pengajaran, kaalu ikut jer cakap dorg takder mender punyer, senyum skit, baik2 ckp, okaylah, semua puas hati.

dan lagi satu moralnyer, jgn dok kinokuniya lama nanti kena cap pencuri....LOL

1 comment:

Max J. Potter said...

wa..nani plak tak suke jalan sorang-sorang...em..bosan takde sape nk ajak gi sane-sini.. azul-kun yg cute dan charming nyi kene cap pencuri, hm, tak baik betul orang2 tak bertamadun tu! die taktau agaknye, org yg gi kinokuniya nyi sume yg mak bapak kaya-raya, tak mainlah curi-curi. ape lah... neway, maak bought me a book by patterson 2 weeks ago (finished it in 24 hours), Maximum Ride, the Angel Experiment. as usual, it's patterson, and its super-good! i'm a fan of max now. she rocks!! cool name desu ne? Max Ride. macam macho & ladylike yg cool sangat! nnt tulis lg yeh? Daisuki!